Saturday, October 24, 2009

Myself...

Cedok idea blog kakngah..Bagus jugak….cerita pasal dia dulu n skrg..yg buruk dan yg baik…let me begin dgn yg tak berapa baik dulu…haaaa…..

Yang tak baik pasal aku:

1. Hot temper...aku ni cepat melenting…especially kalau dgr benda yg tak betul pasal aku…pastinya akan ku serang org itu…susah utk aku duk diam sahaja cuma dgr…oh tidakkk…
2. Tak tau masak….bab masak ni aku mmg fail...takat boleh masak je la takde la sedap…setakat kenyang…masak utk hubby….kalau org ramai2 dtg umah aku,aku dah gelabah sbb aku tak reti masak benda yg banyak…Belajar jugak tapi manjang tak jadi…putus halapan…..
3. Malas bersiap….aku tak suke make up…bersiap pun sempoi aje janji kemas..pakaian kegemaran aku jeans n body shirt..mesti ada seksi sikit..haha..kalau nak keluar aku akan sikat rambut n pakai baby powder anak aku kat muka…tu je…laki aku tak penah komplen pon…kalau kat umah dia lagi suke tgk aku serabut dgn rambut sepah2..seksi katanya…
4. Kasar…boleh tahan kasar..cakap pun kuat…buat keje kelam kabut sbb nak cepat siap…
5. Boros….bab ni yg paling susah aku nak avoid…kalau ada duit dlm tgn aku tak penah pk nak simpan…yg aku pk nak beli apa dgn duit ni…selagi ada duit selagi tu la ada je tempat aku nak pegi…kalau aku duk umah je tu maknanya duit aku dah habis..hahahhaha…tapi ada jugak la aku simpan..utk masa depan…rahsia la yg tu kan..
6. Kuat makan….makan boleh tahan…mcm mak perli aku…hujan pun berhenti…maknanya mulut aku ni lagi tak tido mengunyah aje..hehe…makan sekali amik tak banyak cuma aku suke makan ulang2…mak pun sentiasa kene buat benda makan sbb aku kalau boring akan g selongkar dapur…badan tak gak gemok2….masih maintain n firm..(perasan)…

Yang baik pasal aku:

1. Anak yg baik…tak penah tinggi suara kat mak n abah apatah lagi nak melawan..kalau kena marah walaupun bukan salah aku, aku explain sekali n diam membiarkan diri dileter mak..Abah mmg tak penah marah aku…Sekali la dulu kena jentik sbb nak beli chewing gum..masa tu darjah satu…
2. Pemurah…Kalau time aku banyak duit..aku akan ingat sume org…especially keluarga aku..org lain pun aku ingat jugak…aku suke beli hadiah kat org..tapi aku jarang dpt hadiah dr org,,,
3. Bertanggungjawab….as a mother mestilah kena bertanggung jawab…Aku jaga anak mmg tip top..anak2 sentiasa bersih n wangi…makan pun terurus..Aku akan pastikan anak2 aku tak lapar n tak comot..
4. Rajin….Frankly speaking mmg aku ni rajin…hehe…tambah2 bab berkemas ni…rumah aku susah nak jumpa habok..semut sekor atas lantai pun aku akan hapuskan...sapu n mop everyday…bersih mcm 5 star hotel…heeee…tapi laki aku suka bising bile tgk aku berkemas..dia akan kata “syg ni….rumah bukan bersepah pun..cuba duduk relak tgk tv”….lenkali la bang I tgk tv tu....
5. Peramah….Becok kot sebenarnya,…tapi aku ni senang bawa diri walau di mana aku berada..sedara mara husband side mmg takde problem..sume aku dah tawan sbb aku ni peramah n berbudi bahasa (perasan lagi)….Mak selalu pesan jgn sombong…sombong tu hodoh…
6. Tempat minta bantuan….aku ni kdg2 mcm money lender or polis bantuan…org suke mintak tolong dari aku…
7. Good driver….I’m a good lady driver…siap masuk paper metro tau jgn main2…tajuk cerita tu “Pemandu Prihatin”…siap gambar ala2 model kuar tu.(gile…malu aku…camne tah leh kuar paper)…Aku drive tak terhegeh2 mcm sesetengah pemandu pompuan yg lain…Accident yg teruk2 tak pernah…Cuma aku pernah terleka langgar divider kat LDP sbb tgh frust…senget sebelah kete aku…
8. Last sekali….as a wife…susah sikit la nak komen..hanya hubby aku je yg boleh komen…ntah ler…rasanya aku ni tak penah high tone dgn hubby….melawan pun tidak….berleter tu perkara biasa la…merajuk jarang2…meminta2 pun hanya benda yg perlu…mendesak pun tidak…memasak upon request…Aku ni lebih kepada penyokong dia la..n pemberi semangat…n my hubby as a businessman mmg kdg2 tu ade la org mendengki…aku selalu pujuk n make sure dia tak down…dan dia jugak masih student…aku tukang buat assignment dia..Yg pasti aku tau dia selesa dgn aku sbb aku ni berdikari..aku boleh uruskan anak2 tanpa dia..maklum la org bz....Dan aku juga advisor pasal bisnes dia…banyak jugak bab pengurusan company dia aku yg tengok2kan…Duit comp aku tak amik tau..tapi kalau aku tau dia tgh masyukkk….nahas…..haha…(ni dah masuk bab yg tak baik)...

No comments:

Post a Comment